Art. 1 Filiala Timişoara este constituită ca unitate funcţională a Academiei de Ştiinţe Tehnice din România şi grupează toţi membrii titulari, corespondenţi şi onorifici din zona de Vest a ţării.
Art. 2 Membrii filialei Timişoara fac parte din diferite secţii de specialitate ale ASTR şi au dublă subordonare filială-secţie.
Art. 3 Filiala are dreptul de a constitui comisii de specialitate, colective de cercetare, fundaţii, edituri etc. Organizarea acestora se va aproba de Adunarea Generală a filialei şi cele cu personalitate juridică vor avea un statut propriu.
Art. 4 Conducerea comisiilor de specialitate, colectivelor de cercetare, fundaţiilor, editurilor se realizează prin ASTR sau după caz prin persoane din cadrul şi din afara filialei.
Art. 5 Filiala îndeplineşte în zona de Vest a ţării obiectivele prevăzute în Art. 4 din Statutul Academiei de Ştiinţe Tehnice din România şi-şi realizează atribuţiile pe baza unui plan de activitate anual sau pe baza unor planuri pe termen mediu şi de perspectivă.
Art. 6 Planurile de activitate vor fi aprobate de Adunarea generală ordinară a filialei.
Art. 7 Dările de seamă anuale şi diferitele măsuri luate de biroul filialei vor fi prezentate după caz: Adunării generale a filialei, Adunării generale a Academiei, Biroului Prezidiului Academiei.
Art. 8 Filiala are un aparat de lucru încadrat cu personal ştiintific de specialitate şi administrativ angajat în Condiţiile legii.
Art. 9 Structura, organizarea şi atribuţiile personalului angajat cu caracter temporar sau permanent se stabileşte de biroul filialei şi se aprobă de Adunarea generala a filialei.
Art. 10 Statul de funcţiuni şi retribuţia personalului va fi întocmit de Biroul filialei şi va fi aprobat de Adunarea generală a filialei.
Art. 11 Filiala este condusă de un Birou format din preşedinte, vicepreşedinte şi secretar, aleşi în conformitate cu prevederile statutului Academiei.
Art. 12 Filiala are următoarele organe de conducere:
Art. 13 Adunarea generală este organul suprem de conducere al filialei şi este constituită în conformitate cu prevederile statutului Academiei.
Art. 14 Adunarea generală a filialei se convoacă trimestrial în sesiune ordinară la initiativa biroului. La cererea a 1/3 din membri filialei în cazuri justificate se convoacă Adunarea generală extraordinară.
Art. 15 Adunarea generală a filialei este statutară prin participarea a 2/3 din număru1 total al membrilor şi ia hotărâri după caz prin vot deschis sau secret cu majoritatea absolută a membrilor prezenţi.
Art. 16 Atribuţiile Adunării generale sunt:
Art. 17 Atribuţiile biroului filialei:
Preşedintele filialei:
Vicepreşedintele filialei:
Secretarul filialei:
Art. 18 Veniturile filialei provin din:
Art. 19 Veniturile filialei vor fi folosite pentru:
Art. 20 Membrii biroului filialei şi personalul angajat temporar sau permanent vor fi remuneraţi respectând legile în vigoare. Statul de salarii se va aproba anual de către Adunarea generală a filialei pe baza propunerii biroului filialei.
Art. 21 Cu aprobarea Biroului Prezidiului Academiei, filiala va deschide un cont bancar la una din băncile locale, cu respectarea legislaţii1or în vigoare.
Art. 22 Operaţiile financiare vor fi ordonate de preşedinte — prima semnătură şi de secretarul filialei — a doua senmătură.
Art. 23 Veniturile şi cheltuielile vor fi evidenţiate prin acte, conform legislaţiei în vigoare şi vor fi urmărite de biroul şi de un personal adininistrativ al filialei.
Art. 24 Filiala are gestiune şi activitate financiară proprie şi dispune de ştampilă. Ştampila va prezenta însemnele Academiei şi filialei.
Art. 25 Dizolvarea filialei este de competenţa Adunării generale a Academiei şi se face în conformitate cu prevederile statului.
Art. 26 Modificarea prezentului regulament se poate face de Adunarea generală a filialei, la propunerea biroului sau la cererea a 1/3 din membri filialei.